بررسی اصول طراحی صفحه اول سایت

صفحه اول سایت مهمترین صفحه وبسایت شما هست

 

که شما باید خودتون و خدماتتون رو معرفی کنین

 

بخشی از اعتماد سازی انجام بشه

 

خلاصه ای از وبسایت رو در این بخش قرار بدین

 

و بخشی از فرایند تبدیل رو در این بخش انجام بدین

 

۱)پاسخ دادن به ۳ سوال مهم در صفحه اول سایت

جواب به سوالات بازدیدکننده در طراحی صفحه اول سایت

 

ما کی هستیم ؟!

چه کاری انجام میدیم

چگونه به شما کمک میکنیم

همونطور که قبلا هم گفته بودم ما ۳ تا ۵ ثانیه فرصت داریم تا به این ۳ سوال مهم در ذهن بازدیدکننده پاسخ بدیم اگه فرد تازه وارد به این ۳ سوال نرسه به احتمال زیاد وبسایت شمارو ترک میکنه !

8 اصل طراحی صفحه اول وبسایت در دیجیتال مارکتینگ

۲)قانون هیک در صفحه اول سایت

قانون هیک میگه نسبت توجه افراد(attention ratio) با تعداد گزینه ها (لینک ها) رابطه عکس داره

 

به زبان ساده تر هرچی گزینه ها و لینک ها بیشتر میشه توجه افراد کمتر میشه

 

اگر در صفحه اول ۵۰ لینک وجود داشته باشه نسبت توجه افراد ۱ به ۵۰ هست !

 

پس تعداد گزینه هارو رو پایین میاریم و طبق هدفی که داریم در صفحه اول قرار میدیم

 

این موضوع رو به راحتی میتونین در وبسایت های موفق جهانی ببینین اصلا صفحه اول رو بیخودی شلوغ نکردن و خیلی هدفمند لینک های مدنظرشون رو در صفحه اول قرار دادن

 

هرچی گزینه هایی که پیشنهاد میدین کمتر باشه احتمال انتخاب افراد بیشتر هست (حتی در هم این موضوع صادقه،گزینه های زیاد باعث سردرگمی و گیجی افراد میشن )

 

۳)قرار ندادن اسلایدر در صفحه اول وبسایت!!!

شاید این مورد واستون عجیب باشه

 

ولی طبق آمار توجه به اسلایدر اول ۹۰ الی ۹۵ درصد هست و اسلایدر های بعدی ۵ درصد (این آمار با توجه به heat map چندین سایت هست)

 

از طرفی هم طبق قانون قبلی توجه فرد رو پایین میاره

 

سرعت سایت هم که با اسلایدر کاهش پیدا میکنه !!!

 

پس خیلی منطقی تره بجای اسلایدر طبق هدفی که دارین (یکی از فرایند تبدیل و . . . ) در این بخش قرار بدین : یک تصویر و CTA

 

در این قسمت موضوعی بنام پترن F و Z هست که در آینده مقالش رو مینویسم

 

۴)داشتن CTA (دعوت به اقدام)

دعوت به اقدام در طراحی صفحه اول سایت

برای فرایند تبدیل و دریافت ایمیل بازدیدکننده ها یک Call to action داشته باشین

 

یک پیشنهاد ارزشمند بدین که در این پیشنهاد سود لحظه ای وجود داشته باشه

 

برای مثال فرد در همون لحظه ای که ایمیل خودشو یک ایمیل بده یک pdf ارزشمند دریافت کنه

 

سود لحظه ای برای ذهن خیلی اهمیت داره ترغیب میشه

 

این موضوع رو گفتم تا پیشنهاد بدم فرم های خبرنامه رو حذف کنین !

 

نمیگم هیچکس ثبت نام نمیکنه ولی کمتر کسی هست برای اینکه بعدا سودی ببینه ایمیل رو در اختیار شما بذاره

 

شاید دارین میگین خب از هر ۲ استفاده کنیم و باید در جواب بگم یبار دیگه گزینه ۲ همین مقاله رو بخونین ????

 

۵)داشتن ارزش پیشنهادی یکتا (UVP) در صفحه اول

ارزش پیشنهادی یکتا چیست ؟! یک عبارت مشخص و معین هست که به راحتی تفاوت شمارو بیان میکنه و دلیل مشتری از شما هست

 

البته میتونه ارزش پیشنهادی یک محصول ، یا یک خدمت باشه ، ولی طبق معمول من به فرایند تبدیل اهمیت میدم و اول میرم سراغ دریافت ایمیل افراد

 

میتونم بگم ارزش پیشنهادی یکنا یعنی یک جمله که دلیلی برای مخاطب جهت در اختیار گذاشتن اطلاعاتش برای ما هست


آموزش دیجیتال مارکتینگ صفحه ,سایت ,افراد ,وبسایت ,توجه ,باشه ,طراحی صفحه ,ارزش پیشنهادی ,فرایند تبدیل ,توجه افراد ,دریافت ایمیل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اموزش امنیت وردپرس golchin-news iranbollywood پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان برترین مطالب وب هیئت کاراته استان چهار محال و بختیاری دانلودی فایل-مرجع خرید و فروش فایل و محصولات دانلودی تور