بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا همان SMM مخفف عبارت Social Media Marketing است که معنای واضحی داشته و شاید تعریف کردن این که شبکه های اجتماعی چیست، بی مورد باشد! زیرا همه ما به نحوی حداقل یکی از این شبکه‌های اجتماعی را برای خودمان استفاده می‌کنیم. فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و … از جمله معروف ترین و پرکاربردترین آن‌ها در ایران هستند. رشد شبکه‌های اجتماعی خیلی سریع تر از هر چیز دیگری بوده اند. حتی اینترنت هم زمان بیشتری طول کشید تا در میان عموم افراد شایع شود اما شبکه‌های اجتماعی خیلی سریع در زندگی همه ما جا باز کردند. از سویی دیگر شبکه های اجتماعی تاثیر غیر قابل انکاری در مارکتینگ داشته است. ممکن است ندانید که شما هر روز با حجم وسیعی از پروژه‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی روبرو هستید بدون این که خود متوجه این موضوع باشید.

در این نوشتار از آژانس تبلیغاتی انیکا سعی خواهیم کرد شما را با مبحث بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا کنیم. اما پیش از آن لازم است تا مواردی را در رابطه با دیجیتال مارکتینگ بدانیم. البته در پست‌های قبلی توضیحات مفصلی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ ارائه دادیم اما برای یادآوری چند خطی از دیجیتال مارکتینگ را مرور می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم بدون حاشیه اضافی بگوییم که دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) چیست می‌توان از این جمله استفاده نمود:

هر کاری که در فضای دیجیتال برای تبلیغات، معرفی و تلاش برای محصول یا معرفی برند انجام می‌شود را دیجیتال مارکتینگ می‌گوییم. دیجیتال مارکتینگ زیرمجموعه‌های بسیاری دارد که ما سعی خواهیم کرد همه آن‌ها را در پست‌های جداگانه به طور مفصل توضیح دهیم.

*نکته: برخی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی را مفاهیم مشابه می‌دانند. اما باید توجه داشته باشیم که بازاریابی اینترنتی تنها یک نوع از بازایابی دیجیتال است.

بازاریابی دیجیتال شامل 7 شاخه اصلی زیر است:

  • سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو  (SEO)
  • بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
  • بازاریابی محتوا (Content marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • تبلیغات کلیکی یا PPC
  • بازاریابی وابسته یا همکاری در (Affiliate Marketing)
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

در پست‌های پیشین سعی کردیم تا شما را با بازاریابی محتوا آشنا کنیم و به طور مفصل توضیحاتی را ارائه دادیم. اینک می‌خواهیم شما را با بازاریابی شبکه های اجتماعی کنیم. موضوعی که مدت زیادی از عمر آن نمی‌گذرد اما به شدت ذائقه کاربران را تحت تاثیر خود قرار داده است. پس با این نوشتار از سایت انیکا همراه باشید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی یعنی افزایش بازدید سایت و به تبع آن  افزایش ترافیک ورودی از طریق شبکه‌های اجتماعی . در تعریفی دیگر می‌توان گفت که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک پروسه برای تولید محتوا برای انتشار در شبکه های اجتماعی است به طوری که بتوان به سرعت بیشترین مخاطب را جلب کرد.

در واقع بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین و بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشد. نکته قابل توجه در این زمینه این است که با رواج استفاده از شبکه های اجتماعی سبب شد تا بازاربابی دیجیتال قدم به عرصه جدیدی بگذارد.

یکی از اصول مهم در امر بازاریابی این است که باید در ابتدا از خود پرسید مردم کجا هستند؟ پاسخ این سوال هر چه که باشد ، آنجا محل مناسبی برای تبلیغات کسب و کار شماست. با افزایش تعداد کاربران در شبکه‌های اجتماعی ، بازاریابی در این بسترها به یک امر حیاتی و مهم تبدیل شده است. به طوری که در صورت چشم پوشی از این اصل ، بازماندن از عرصه پرشتاب رقابت حتمی است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

 

منبع:

 https://enika.net/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/


آموزش دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ,اجتماعی ,دیجیتال ,شبکه‌های ,مارکتینگ ,شبکه ,شبکه‌های اجتماعی ,دیجیتال مارکتینگ ,بازاریابی شبکه‌های ,بازاریابی دیجیتال ,بازاریاب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خدمات شرکتی هر چی کی بخوای هر چی بخوای هست esfbarbari مدارس شبانه روزی بین المللی هر روز بیا معرفی محصولات متنوع لوکس ویلا